|

کاربرد بلبرینگ

  شنبه, 02 اسفند 1399       اخبار و مقالات
کاربرد بلبرینگ

 

کاربرد بلبرینگ بسیار وسیع بوده و امروزه بلبرینگ یکی از بهترین و پرکاربرد ترین لوازم مورد استفاده جهت کارخانجات ، ماشین آلات و صنایع و... می باشد . بطور کلی بلبرینگ جزو یکی از مهمترین اختراعات بشر محصوب می شود . همانطور که در مقاله ی بلبرینگ چیست؟ شرح دادیم بلبرینگ ها انواع مختلفی را دارا می باشند و هر نوع بلبرینگ کاربرد متفاوت و کیفیت ساخت متفاوتی را دارد . در این مقاله کاربرد بلبرینگ ها در تمامی سطوح مختلف جامعه را برایتان شرح خواهیم  داد .امروزه با رفتن به هر محیطی چه داخل منزل و چه بیرون از منزل یا محل کار رد پایی از بلبرینگ ها را میتوانیم مشاهده نماییم .

کاربرد بلبرینگ

کاربرد بلبرینگ در صنایع و لوازم ساختمانی ،

در کارخانجات ،

ماشین آلات صنعتی ،

سیستم حمل نقل زمین ، هوایی ، دریایی

دستگاه های خود پرداز

اتومبیل ها ، موتور سیکلت ها ، اسکیت های چرخ دار

آسانسور ها ، پله های برقی

تجهیزات پزشکی ، تصویر برداری

ابزار های جراحی

ابزارهای صنعتی مانند دریل ، بالابر ها ، دوربین های چرخشی ، هارد دیسک های کامپیوتر ، دی وی دی رایتر ، ریل کمد ها ، حتی اسپینر های دستی نیز از بلبرینگ استفاده می شوند .

کاربرد بلبرینگ

 بنابراین با نبود بلبرینگ در صنعت و لوازم روز مره ی ما ممکن بود اکثر لوازمی که الان مورد استفاده قرار میگیرد امروزه  در دسترس ما نبود . با یک فکر کوتاه میتوان به اهمیت بلبرینگ ها در زندگی خود پی ببریم .

به عنوان مثل تمامی اطلاعات یک لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتری در هارد دیسک ها ذخیره می شوند . هارد دیسک ها نیز با بلبرینگ ها به چرخش در می آیند . در میز های کنفرنس گردان ، صندلی های مدیریتی ، تمامی چرخ های قطار ها و ... نیز از بلبرینگ ها استفاده شده اند . کاربرد های بلبرینگ ها بسیار فراتر از توضیحات شرح داده شده در این مقاله می باشند و روز به روز به کاربرد های آنها افزوده خواهد شد به عنوان مثال امروز هدر ربات ها نیز شاهد استفاده از بلبرینگ ها را شاهد می باشیم .

در مقالات بعدی سعی در توضیح انواع بلبرینگ و کاربرد هر کدام از آنها خواهی م پرداخت . آرپه 3 مرجع واردات و فروش انواع بلبرینگ در کل ایران عزیز می باشد . با آرزوی سلامتی و موغفیت روز افزون برای شما .- آرپه 3




پربازدید ترین مطالب
جدید ترین مطالب